01 Mei 2012

SAHABAT VS JALAN DAKWAH

Sesungguhnya seorang muslim itu,
Apabila berjalan di jalan dakwah,
tetapi dia tidak berjalan dengan hatinya sahaja,


Bahkan,
Dibawa bersamanya,
hati saudaranya.


Justeru itu, Setiap pahala yang didapati sepanjang perjalanannya.... 
 Pasti akan terbias untuk saudara seperjuangannya.

"Sahabat yang baik
 ibarat mentari yang menyinar,
 Sahabat yang setia 
 ibarat pewangi yang mengharumkan,
 Sahabat sejati 
 menjadi pendorong impian, 
Sahabat yang berhati mulia 
membawa kita ke jalan Allah."




“Aku mencintai sahabat-sahabat ku 
dengan segenap jiwa ragaku,
seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku.
Sahabat yang baik 
adalah yang sering sejalan denganku 
dan yang menjaga nama baikku 
ketika aku hidup ataupun setelah aku mati.
Aku selalu berharap mendapatkan
sahabat sejati yang tak luntur 
baik dalam keadaan suka 
ataupun duka.
Jika itu aku dapatkan,
aku berjanjiakan selalu setiap adanya.
 Kuhulurkan tangan

kepada sahabat-sahabatku untuk berkenalan,
 kerana aku akan merasa senang.
 Semakin banyak 
aku perolehi sahabat,
 aku semakin percaya diri”

.-Imam Syafie-


Bersama kita menggalas amanah ini, 

Berjuang hingga ke akhirnya!



disediakan oleh:


Tiada ulasan: