21 Oktober 2009

Bangun...! Bangun....!

apa yang aku bagaikan benar dalam perancangan dan ramalanku...
sungguh aku redho semua ini berlaku...
hidup ini menuntut pengorbanan...

aku ingin jadi lilin buat sahabt sekalian...
batin ku redho semua ini...
tapi nafsu ku???
aku tak tahu...

duhai sahabat...
aku melihat hidup ini bagaikan sifir yang boleh diulang kira...
namun sifir ini tak setulus mana...

setiap kali kita diduga..
kita bagaikan ingin rebah...
namun semangat perjuangan kita tidak redha kita rebah...

biarlah tunduk kita pada Yang Esa...
bukan tunduk pada insan wahnu...
ini yang jelas pada kita...

wahai sang wahnu...
engkau kira kau boleh catur segalanya...
pada hakikatnya kamu dungu...
merebahkan sujudmu pada keindahan dunia yang sementara...
keindahan dunia yang dihiasi paluan gendang nafsu dan syaitan durjana...

wahai sahabat-sahabatku...
kamulah insan yang dinanti generasi hari muka...
yang inginkan keredaan Tuhan...
bangun ....
bangun...
berdirilah di medan mu..

medan dakhwah penuh hikmah...
teguhkan ketetapan pada tapak kakimu...

moga keredaan tuhan...
sentiasa didalam doa ketika sujud kita...
ALLAHUAKBAR...
ALLAHUAKBAR...



(wahnu= sayang kan dunia takutkan mati...)

Tiada ulasan: