05 Jun 2009

Amanat Presiden KBM


Assalamu'alaikum wbt....

Alhamdulillah,syukur kehadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-Nya jua dapat kita menghasilkan medan da'wah maya ini.segala puji-pujian ana panjatkan serta mohon kepada ALLAh swt, semoga medan da'wah ini dilakukan dan dijaga dengan baik. segala pujian juga dan selawat serta salam buat jungjungan Mulia kita Nabi Muhammad saw. kerana melauli kesinambungan da'wah Islam yang dijalankan oleh baginda dan para sahabat-sahabiah, tidak mungkin kita hari ini akan merasai ni'mat iman dan Islam itu sendiri.

oleh itu,sentiasalah kita sebagai ummatnya merasai dan muhasabah diri tentang perjuangan baginda dan kasih sayang ALLAh terhadap diri kita ummat ISlam dan ummat nabi muhammad saw.nabi yang utama,mulia,hebat dan sebaginya.

ana sangat2 berterima kasih kepada semua ahli2 KBM yang secara langsung @pun tidak langsung dalam menjayakan medan da'wah maya ini. ana suka mengatakan...bekerjalah bersama-sama ana, bukannya menurut apa sahaja yang ana katakan. bekerjasama lebih baik daripada menyalahkan sesiapa.

ana juga berharap,adik2 yang baharu sahaja hendak mengenali KBM, bersamalah dengan KBM. bukannya dengar daripada omongan orang lain...kerana apa??? ALLAh ada berfirman dalam Al-Quran : PERATURAN-PERATURAN TENTANG PERGAULAN UMAT ISLAM
Bagaimana menghadapi berita yang dibawa orang fasik.

Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu. Al-Hujuraat(6).

oleh itu, sahabat-sahabiah sekalian,adik2 dan juga saudara-saudari sekalian...marilah kita bersama-sama membawa kegemilangan dan kegungan Islam itu seperti yang ALLAh wa RASUL janjikan...

akhir kata,jazakallahu khoiran kathira.
"carilah dimana titik-titik persamaan,bukannya perbezaan"
"bekerjalah kerana ALLAh,nescaya kamu akan dapat merasai nakan ni'mat kemanisan iman itu"

Tiada ulasan: