23 Ogos 2013

SYIAH PENYESAT UMMAH @ Perkongsian Bersama

 

Selain dikejutkan dengan isu pergolakan di negara Arab sana, kita turut diserang oleh serangan fahaman yang bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah. Syiah kian merebak dan terus merebak di beberapa buah negara termasuklah negara kita yang turut terkena tempiasnya. Kebanyakan Sunni Islam mengatakan bahawa Mahzab Syiah merupakan satu kefahaman yang bercanggah dengan ajaran Islam kerana fahaman ini mendakwa bahawa Ali iaitu sepupu Rasulullah sepatutnya menjadi khalifah selepas kewafatan Baginda sedangkan kita wajib beriman kepada rasul yang membimbing umatnya ke jalan yang benar.

Kebelakangan ini, aliran fahaman Syiah semakin terancam khususnya di negeri Selangor. Sasaran kali ini mungkin terarah kepada anak muda yang semakin lama semakin jauh daripada akidah Islam. Perkara ini sangat membimbangkan kerana fahaman Syiah ini ibarat debu di waktu malam. Ahli Syiah menggunakan pelbagai taktik dan teknik untuk membuatkan umat Islam mempercayai fahaman Syiah ini. Sasaran ini turut menjurus kepada pelajar kampus kerana sesetengah IPT mempunyai pelajar antarabangsa yang berasal dari kebanyakan negara Arab yang mengamalkan mazhab Syiah ini.

Oleh itu, saya mewakili saf Qiyadah Kelab Bimbingan Mahasiswa (KBM) Sesi 2013/14 menasihati seluruh umat Islam khususnya pelajar kampus supaya berwaspada dengan taktik yang digunakan oleh pengamal mazhab Syiah serta memperkukuhkan pengetahuan mengenai akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah kerana iman merupakan persoalan utama yang menjadi pilihan sama ada kita akan ke syurga ataupun ke neraka.

Harta akan habis jika digunakan tetapi ilmu semakin bertambah jika digunakan.

JAGA HATI JAGA IMAN

MUINNUDIN BIN MOHD KAMAL
Timbalan Presiden
Kelab Bimbingan Mahasiswa
Universiti Putra Malaysia
Sesi 2013/14

Tiada ulasan: